יום שבת, 24 בנובמבר 2018

שיעור שני - הקשר בין מרשמלו וניהול פרויקטים

הגיע הזמן לתרגול ראשוני של פרויקט. המטרה הינה לתרגל את בני הנוער בעבודת צוות שמביאה לפרויקט מוגמר והכל בזמן קצר (מזכיר - 45 דקות לשיעור). בחרתי להשתמש בתרגיל שנקרא תרגיל המרשמלו או תרגיל המגדל.

שיעור 2 - אתגר המרשמלו - חלק א'
מטרה: לימוד יסודות ניהול הפרויקטים: תכנון, עבודת צוות, לוחות זמנים, תכולה, איכות ועוד...

בתרגיל המרשמלו המטרה הינה ליצור מגדל גבוה ככל האפשר תוך שימוש ברכיבים הבאים: 20 יחידות ספגטי, 1 מטר חוט, 1 מטר של נייר דבק ומרשמלו. בסופו של התרגיל יש להרכיב את המרשמלו על ראש המגדל. התרגיל הינו תרגיל תחרותי בין הצוותים ומוגבל בזמן (15 דקות או 18 דקות). קיימות מס' הדרכות ב-Youtube  כיצד לנהל את התרגיל ולנתח את תוצאותיו:





כללי התרגיל פשוטים:
  • מודדים את גובה המגדל מהשולחן עליו בונים את המגדל.
  • לא ניתן לתלות את המבנה משום דבר.
  • המרשמלו חייב להיות בקצה הגבוה של המבנה (אסור לחתוך אותו או לאכול אותו...)
  • ניתן להשתמש גם בחלק מהחומרים (לא חייבים להשתמש בכולם). ניתן לשבור את הספג.טי.
  • בתום הזמן - המבנה חייב לעמוד ללא תמיכה אנושית.
בני הנוער התלהבו מהתרגיל וניסו דרכים יצירתיות שונות לבנות את המגדל. היו 2 צוותים גדולים ורק צוות אחד באמת הגיע למגדל עומד.



בסוף התרגיל העברתי לתלמידים מספר מסרים חשובים בנושא ניהול פרויקטים בהם בזמן התרגיל (בלי לשים לב):
  • חשוב להקדיש חלק מהזמן לתכנון ולא לרוץ ישר לבנות את המגדל.
  • כדאי ורצוי שלכל אחד יהיו תפקידים מוגדרים (כולם רצו לבנות אבל אף אחד לא בדק את החומרים הנותרים או את הזמן הנותר).
  • אפשר להסתכל על מה המתחרים עושים וללמוד מהם...
בשיעור השלישי אחזור על התרגיל - והפעם אנסה לשנות את הכללים ותוך כדי כך לתרגל את "משולש הזהב" בניהול פרויקטים: זמן, עלות ותכולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה